Friday, January 6, 2012

KERJA!!! KERJA!!!

nampak mcm huru hara kan title tu tp mmg betul pun.. aku skrg sgt2 tension dengan kerja, huhuhu!!! ayat yang sangat normal bagi semua org,, nak2 bila ada yang ckap "org lain pun kerja gak" tp !Ade aku kisah!..hahahaha! yang pasti mmg aku tension dengan kerja aku...

aku ni xda la maslah dengan bos mcm sesetengah org tu, bos aku best! cuma task aku ni jer yang amat2 mencabar sampaikan aku tak tercabar dengan keupayaan diri aku sendirik.. bos aku mmg sentiasa bagi peluang untuk explore, cari kelebihan diri dan mcm2 lagi dan sebagai staff yang berdedikasi, aku akan cuba juga siapkan atau jayakan dengan penuh suksesnya, bak kata wife aku - ChaiYoK!!!~

Hari ni aku sangat stress, sebab system yang aku incharge down, ada maslah authentication, huhu.. masalah yang jarang berlaku pada server tp kena plak kat server aku.. server aku ni guna domain Active Directory-mana2 system engineer ala2 cam aku sure akan tau mukadimah2 ni.... asalnya ada masalah buffer due to high traffic, tp ttba plak influx dengan server AD.. apa lagi, AD terus corupt, AD administrator plak tu.. kalu benda ni berlaku kat PC, boleh aku disjoin domain pastu domain balik mcm selalu aku buat kat PC staff tp kali ni kena kat server, adoiiiiiiiiii.. server active plak tu, kena plak pada server yang ada Claim System, Timsheet, IT Change Management dan Support Ticket.. itu semua system yang digunakan daily.. sejak semalam fon aku syik berdering jer, smsm berlimpah2 masuk sebab staff dari HQ n 7 branch seluruh malaysia call n push untuk pakai system tu sbb dorang nak request travel expense, waaaaaaaaaaaa..........!!!!

setelah gigih mencuba, aku akhirnya minta pertolongan dari vendor.. peh!!!!! bayar yearly sampai belas ribu tp service lembab mcm haram.. janji nak troubleshoot malam smlam, pastu bawa ke pagi ini, tanya lagi dia minta buat waktu tengahari, now da ptg masih x buat2 gak..esok da hari sabtu.. time bujang2 dulu boleh je aku dtg opis untuk stayback sampai ke malam tp sjak da kawen ni mana leh wat camtu.. karang bini merajuk, huhu!!!...

No comments: